advertise

کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی منزل با کاغذ دیواری

طراحی و زیبایی دکوراسیون داخلی منازل همواره مورد توجه افراد است. در گذشته طراحی های داخلی کاملا ابتدایی و ساده بودند؛ اما امروزه با روی کار آمدن صنایع مختلف، با ابزار و لوازم متفاوتی برای طراحی داخلی روبرو هستیم.
کاغذ دیواری از مهم ترین ابزار دکوراسیون داخلی عصر حاضر است که به شدت مورد استقبال مردم با همه سلیقه ها قرار گرفته است.
در این مقاله به راهنمای استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی، تاثیر کاغذ دیوار در دکوراسیون داخلی انواع ساختمان ها اداری، مسکونی و تجاری و اصول استفاده از آن پرداخته ایم. پس همراه ما باشید.

کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی| دفتر فنی مهندسی ساب

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون| دفتر فنی مهندسی ساب

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون

طرح و نقش های کاغذ دیواری ها تنوع بسیاری دارند و به همین دلیل هم نمی توان کسی را پیدا کرد که علاقه ای به طراحی دکوراسیون داخلی منزل با کاغذ دیواری نداشته باشد. به طور کلی؛ طراحان دکوراسیون داخلی معتقدند که استفاده از کاغذ دیواری می تواند در هر شرایطی کارآمد باشد.
در صورتی که طرح و رنگ کاغذ دیواری درست و اصولی انتخاب شود، بی شک تاثیر کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی بی نظیر و رضایت بخش است.
فرقی ندارد که شما چه سلیقه ای دارید و سبک چیدمان و دکوراسیون خانه تان چیست؛ منزل شما هر طور که باشد، حتما می توانید از بین چند میلیون طرح و رنگ کاغذ دیواری؛ طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.


تاثیر کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

در کل؛ طراحی دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری، طرفداران بسیاری دارد و اغلب ترجیح می دهند تا به جای استفاده از چوب، سنگ یا رنگ، از طرح های مختلف کاغذ دیواری برای دیزاین دیوار ها استفاده کنند.
از مهم ترین مزیت های استفاده از کاغذ دیواری می توان به تنوع طرح و رنگ بالا و مطابق با همه سلیقه ها و دکوراسیون ها اشاره کرد. دیزاین و دکوراسیون داخلی خانه با کاغذ دیواری، کار چندان ساده ای هم نیست، چرا که عدم هماهنگی طرح و رنگ آن با هارمونی منزل می تواند معضل بزرگی باشد.
به همین دلیل هم پیشنهاد می شد تا ۰ تا ۱۰۰ تا طراحی دکوراسیون داخلی منزل با کاغذ دیواری را به طراحان متخصص و حرفه ای معماری داخلی بسپارید.

تاثیر کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی | دفتر فنی مهندسی ساب

رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟

در پاسخ به این سوال که رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟ باید گفت که یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایلی که سبب می شود تا کاغذ دیواری جایگزین رنگ دیوار شود، این است که با استفاده از کاغذ دیواری می توان طرح و رنگ هایی را ایجاد کرد که با نقاشی و رنگ روی دیوار ممکن نیست.
رنگ آمیزی دیوار ایده ای عالی و ایده آل است اما این به شرطی است که به تک رنگ بودن دیوارها تمایل داشته و یا بخواهید از دو رنگ متفاوت اما ساده استفاده نمایید. پس اگر به دنبال نقش و طرحی خاص با جلوه ای متمایز و جذاب روی دیوار هستید؛ استفاده از کاغذ دیواری، تنها راهکار است، چرا که پیاده سازی چنین طرح هایی نیاز به یک نقاش و طراح حرفه ای دارد و از توان نقاش های معمولی خارج است.

رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟ | دفتر فنی مهندسی ساب

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

طرح و رنگ کاغذ دیواری را متناسب با هارمونی فضا انتخاب کنید

شما می توانید بین طرح و رنگ کاغذ دیواری و مبلمان پذیرایی خود هارمونی ایجاد کنید. برای مثال رنگ کاغذ دیواری هایتان را طوری انتخاب کنید تا با مبلمانتان در یک تناژ رنگی قرار گیرد.
به علاوه؛ اگر به طرحی که در دکوریجات و مبلمان منزلتان بکار رفته علاقه دارید؛ می توانید طرح کاغذ دیواری را با دکوری و مبلمان ها هماهنگ کنید.

کاغذ دیواری پذیرایی| دفتر فنی مهندسی ساب

در انتخاب طرح و رنگ به ابعاد فضای پذیرایی توجه داشته باشید

ابعاد پذیرایی شما در انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری بسیار اهمیت دارد. رنگ های روشن و طرح های محو، کمک می کنند تا فضا بزرگتر به نظر برسد و گزینه ای مناسب برای پذیرایی های کوچک اند.
در مقابل؛ طرح های درشت و رنگ های تیره، فضا را کوچک تر نشان داده می توانند برای دیوار پذیرایی بزرگ استفاده شوند.

طراحی پذیرایی با کاغذ دیواری| دفتر فنی مهندسی ساب

کاغذ دیواری را با توجه به نور فضای پذیرایی انتخاب شود

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که در انتخاب کاغذ دیواری برای طراحی دکوراسیون داخلی باید در نظر بگیرید؛ نور طبیعی است؟
در صورتی که پنجره های سالن شما رو به جنوب و غرب است؛ پذیرایی شما در طول روز از نور کافی برخوردار است. پس می توانید از کاغذ دیواری با رنگ تیره استفاده کنید.

طراحی داخلی پذیرایی با کاغذ دیواری| دفتر فنی مهندسی ساب

قبل از انتخاب کاغذ دیواری بخوانید

توصیه می شود تا نکات زیر را قبل از انتخاب کاغذ دیواری بخوانید:
انتخاب کاغذ دیواری نیازمند رعایت اصول و نکاتی می باشد. شما نمی توانید بدون در نظر گرفتن هارمونی فضای داخلی خود و چشم بسته برای انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری اقدام کنید.
لازم است تا برای انتخاب کاغذ دیواری؛ ابتدا آلبوم طرح و رنگ ها را مشاهده کرده و پس از بررسی و سنجش کیفیت، دوام، رنگ، طرح و قیمت و در نهایت هارمونی و تناسب آن ها با منزل یا محیط کارتان، یک یا چند نمونه را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که رنگ های روغن کیفیت بیشتر و قیمت پایین تری دارند.
در مقابل؛ هرچه رنگ تیره تر شود، از کیفیت آن کم شده و قیمت آن بیشتر می شود. قبل از انتخاب کاغذ دیواری، با توجه به فضای خانه، ضد آب بودن یا نبودن آن ها را در نظر بگیرید.

طراحی داخلی با کاغذ دیواری| دفتر فنی مهندسی ساب