advertise

طراحی دکوراسیون دفتر کار اداری

چطور دفتر اداری را طراحی کنیم؟

 به طور کلی برای طراحی داخلی یک دفتر اداری در نظر داشته باشید که:
۱. تعداد افرادی مشغول به کار در دفتر مهم است. با توجه به این تعداد متراژ مناسب برای هر بخش در نظر گرفته می شود.
۲. نور طبیعی از مهم ترین اصول در طراحی داخلی دفتر کار است. چرا که نورهای مصنوعی میزان خستگی را افزایش داده و بازده مفید کارمندان در ساعت اداری را کاهش می دهد.
شما می توانید برای دریافت مشاوره طراحی دکوراسیون داخلی منزل در رشت نیز با شرکت فنی مهندسی ساب در تماس باشید.

چطور دفتر اداری را طراحی کنیم؟| دفتر فنی مهندسی ساب انج

اصول طراحی دفتر کار | دفتر فنی مهندسی ساب

یکی از نکاتی که قبل از طراحی دکوراسیون دفتر اداری باید در نظر گرفته شود، شناسایی نیاز های شغلی و در نهایت تهیه لیست است. چرا که دفتر کار یک مهندس معمار، با طراحی دفتر کار یک دندانپزشک کاملا متفاوت است.
طراحی داخلی دفتر کار نیازهای فضایی متفاوتی دارند، برای مثال برای مشاغلی که با مشتری و ارباب رجوع در ارتباط هستند، فضایی بیشتر برای فضای انتظار در نظر گرفته می شود؛ و در نهایت محیط با توجه به نوع کار و فعالیت طراحی و دیزاین می شوند.
در مقابل، برای مشاغلی که به طور روزانه بازدید کننده ندارند، لازم است تا فضایی برای تعاملات بین سازمانی و همچنین انجام کارهای گروهی در نظر گرفته شود. و این موارد برخی از مهم ترین اصول طراحی دفتر کار به شمار می آیند.


اصول طراحی داخلی دفتر اداری

 در دفتر اداری که معمولا فضای بزرگتری در اختیار دارند، به راحتی می توان تفکیک فضایی انجام داد. در این چنین دفتر ها می توان از سبک های مختلف استفاده کرد. و به طور کلی دست طراحان برای طراحی باز تر است و می توانند متناسب با خواست کارفرما، دکوراسیون مورد نظر را طراحی و اجرا نمایند.
در این محیط ها می توان از المان های طبیعی نیز استفاده کرد. به علاوه؛ می توان فضایی را هم برای استراحت و گفتگو های پرسنلی که زمان های طولانی تری را در شرکت سپری می کنند اختصاص داد. در دفترهایی که فضای بیشتری در دسترس است؛ اتاق مدیریت کاملا جدا و مستقل از سایر بخش ها طراحی می شود، به طوری به صورت مستقیم به اتاق جلسات دسترسی داشته باشد. همچنین؛ فضای انتظار می توان به صورت بخشی از فضای منشی و یا مجزا در نظر گرفته شود که این با توجه به نوع فعالیت دفتر صورت می گیرد.
پیشنهاد می شود فضایی که کارمندان در آن حضور دارند با کمد ها آرشیو و یا فلاور باکس تفکیک شود، هرچند که به لحاظ بصری الزامی نیست و به عنوان اصول طراحی داخلی دفتر کار شناخته نمی شود. با توجه به اینکه وظیفه منشی مرتبط ساختن قسمت های مختلف شرکت به یکدیگر می باشد، بهتر است تا فضای آن در مرکز شرکت قرار گیرد.


طراحی داخلی دفتر کار کوچک| دفتر فنی مهندسی ساب

طراحی داخلی دفتر کار کوچک

زمانی که صحبت از طراحی داخلی دفتر کار کوچک به میان است، بهینه سازی فضا و دلباز نشان دادن محیط به جهت ایجاد روحیه در افراد مشغول به فعالیت در آن فضا، حرف اول را می زند.
به همین منظور در ادامه به تکنیک هایی در این زمینه اشاره کرده ایم تا به کمک آن ها بتوانید طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار خود را به بهترین شکل انجام دهید.


طراحی داخلی دفتر کار به سبک مینیمال

یکی از بهترین سبک ها و ایده ها برای طراحی داخلی دفتر کار مدرن و در عین حال کوچک، طراحی داخلی به سبک مینیمال است که با استفاده از خطوط هندسی مشخص و سبک های منظم که بسیار جذاب هم هستند، سبکی مدرن را ایجاد کرده و انتخابی بی نظیر برای دفاتر کاری کوچک می باشد.
فضای انتظار در دفتر های اداری کوچک، معمولا جزئی است که فضای منشی و مبلمان را شامل می شود. برای چیدمان سعی کنید از مبلمان هایی استفاده کنید که فضای کمتری را اشغال می کنند.

طراحی داخلی دفتر کار به سبک مینیمال| دفتر فنی مهندسی ساب

طراحی دفتر اداری با رنگ های خنثی و روشن| دفتر فنی مندسی ساب

طراحی دفتر اداری با رنگ های خنثی و روشن

طراحی دفتر اداری با رنگ های خنثی و روشن یکی از ویژگی های اصلی رنگ های روشن و خنثی این است که به لحاظ بصری، فضا را بزرگتر نشان می دهند.
با این تکنیک بسیار ساده و کم هزینه به سادگی می توان فضای در دسترس خود را بزرگتر جلوه دهید. همچنین می توان برای اینکه طراحی از حالت سادگی و بی روح بودن خود فاصله بگیرد، از رنگ های لوگوی اختصاصی خود به عنوان لکه های طراحی کمک بگیرید.


طراحی جداره ها در دکوراسیون داخلی دفتر اداری

 در دفترهای کوچک بهتر است از جداره ها در طراحی داخلی حداکثر استفاده را داشته باشید. با اندازه گیری های دقیق از جداره ها می توانید آن ها را به کمد هایی برای آرشیو مدارک تبدیل کنید که کاری بسیار تاثیر گذار و مهم می باشد.
با این کار با در نظر فضا، نیاز های عملکردی و نیاز های زیبایی شناسی را به خوبی پاسخ داده و فضایی مدرن و لوکس را ارائه دهید.

طراحی جداره ها در دکوراسیون داخلی دفتر اداری| دفتر فنی مهندسی ساب

طراحی دفتر کار مدرن| دفتر فنی مهندسی ساب

طراحی دفتر کار مدرن

اصول طراحی دفتر کار مدرن را می توان به این صورت خلاصه کرد:
۱. تناسب رنگ ها
۲. ایجاد نظم در چینش مبلمان دفتر
۳. ایجاد نظم و یکپارچگی با استفاده از کمد، قفسه، دکور و فایل های اداری
۴. نورپردازی مناسب و بیشترین استفاده از نور طبیعی
۵. تعبیه فضایی برای نصب یادداشت ها و پیام های مهم
۶. استفاده از گیاهان آپارتمانی در محیط کار


طراحی داخلی سالن انتظار

 برای دفترهای اداری که روزانه با ارباب رجوع و مشتریان در رفت و آمد هستند، طراحی یک سال انتظار اهمیت زیادی دارد. طراحی این فضا باید به نوعی انجام شود که مدت زمان انتظار مشتری در این فضا را کوتاه تر کرده و تجربه ای لذت بخش برای آن ها به ارمغان آورد.
یکی از نکات مهمی که می تواند سبب بروز این اتفاق خوشایند باشد، رعایت اصول زیبایی شناسی است. استفاده از آبنما با در نظر گرفتن ابعاد فضا و همچنین موسیقی ملایم می تواند حس شنوایی در مراجعه کنندگان را ارضا کرده که از اصول مهم در طراحی داخلی سالن انتظار به شمار می آید. در طراحی چنین فضایی می توان از متریال بافت دار مثل چوب و آجر استفاده کرد تا تاثیر گذاری حس لامسه را چند برابر کند.
و در نهایت با استفاده از مبلمان راحت و متناسب با فضا و همچنین طراحی فرم های پویا می توانید زیبایی بصری را به فضا بخشیده و طراحی نهایی را تکمیل نمایید.

طراحی داخلی سالن انتظار| دفتر فنی مهندسی ساب

اهمیت طراحی داخلی دفتر ادرای

طراحی و دکوراسیون دفتر اداری، هم برای مشتریان و هم برای کارمندان بسیار حیاتی است. چرا که کارمندان بخش زیادی از روز خود را در این فضا سپری می کنند. و لازم است این فضا علاوه بر راحتی، از جذابیت های بصری برخوردار باشد. طراحی داخلی فضا روی نگرش کارمندان، خلقیات و کارمفید آن ها نیز تاثیر دارد.
به همین دلیل این کار اهمیت زیادی داشته و ضروری است. شما می توانید می توانید صفر تا صد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی دفتر اداری در رشت را به مجموعه معتبر و متخصص دفتر فنی مهندسی ساب در بسپارید. مجموعه ساب همواره بر آن است تا با ارائه بالاترین سطح خدمات با قیمتی رقابتی بتواند نظر مثبت مشتریان عزیز را در مسیر کاری خود داشته باشد.