advertise

اصول طراحی اتاق نشیمن مدرن در رشت

در طراحی اتاق نشیمن در رشت به سبک مدرن لازم است تا اصول طراحی مدرن را در انتخاب‌های خود رعایت کنید. در ادامه ۵ تا از مهم‌ترین ویژگی های اتاق نشیمن مدرن را یکی یکی مرور می‌کنیم:


از المان‌های تزئینی بسیار کمی استفاده کنید بهتر است که استفاده از عناصر تزئینی با خطوط منحنی را کنار بگذارید. (وجود خطوط مستقیم، صاف و زاویه‌دار از ویژگی‌های سبک مدرن است) از رنگ‌های خنثی به عنوان تم رنگی اصلی در طراحی اتاق نشیمن مدرن استفاده کنید. رنگ‌های سفید، مشکی و تناژ‌های مختلف رنگ طوسی از جمله رنگ‌های خنثی می‌باشند. می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان رنگ‌های گرم یا سرد را در کنار رنگ‌های خنثی به کار ببرید بهتر است که پرده‌های اتاق نشیمن ساده و به رنگ روشن باشند از مبلمان و میز و صندلی‌هایی با طراحی مدرن استفاده کنید (مبلمان مدرن اغلب ساده هستند و تزئینات‌شان چه روی چوب و چه روی پارچه به صورت خطوط هندسی زاویه‌دار می‌باشد)
همچنین شما میتوانید برای طراحی دکوراسیون داخلی و دیگر زمینه های طراحی توسط متخصصان شرکت فنی مهندسی ساب به لینک زیر مراجعه نمائید.

طراحی اتاق نشیمن در رشت | دفتر فنی مهندسی ساب

اصول طراحی اتاق نشیمن سنتی

افراد زیادی هستند که همیشه طراحی و دکوراسیون سبک سنتی را به سبک‌های دیگر ترجیح می‌دهند. آیا شما هم طراحی اتاق نشیمن سنتی را به مدرن ترجیح می‌دهید؟ فقط کافی‌ست تا چند نکته را در اصول دکوراسیون اتاق نشیمن به کار ببرید. در ادامه ۵ تا از مهم‌ترین استاندارد های اتاق نشیمن به سبک سنتی را مرور می‌کنیم:


اصول طراحی اتاق نشیمن سنتی | دفتر فنی مهندسی ساب

۱. مهم‌ترین نکته در چیدمان سنتی اتاق نشیمن وجود جزئیات و استفاده از المان‌های تزئینی زیاد است
۲. برخلاف سبک مدرن وجود خطوط منحنی و پر پیچ و خم از مشخصه‌های سبک دکوراسیونی سنتی می‌باشد
۳. رنگ مناسب برای طراحی نشیمن سنتی رنگ‌های گرم با تناژهای تیره‌تر هستند. مثل قهوه‌ای، زرشکی، سبز و طلایی. به طور کلی در دکوراسیون سنتی آزادی عمل بیشتری برای انتخاب رنگ دارید اما باید بدانید که استفاده از رنگ‌های پاستیلی در این سبک ممنوع است
۴. بهتر است که پرده های اتاق نشیمن سنتی چه از نظر طراحی و چه از نظر طرح و نقش دارای جزئیات و رنگ و لعاب بیشتری باشند. بر خلاف سبک مدرن، این سبک توصیه‌ی چندانی به سادگی ندارد.
۵. از مبلمان و میز و صندلی‌هایی با طراحی سنتی و کلاسیک استفاده کنید. مبلمان سنتی اغلب دارای تزئینات و دیتیل اجرایی زیادی روی چوب و پارچه هستند. مبلمان استیل و مبلمان چوبی منبت‌کاری شده بهترین گزینه برای شما هستند


نور و تهویه واحد های مسکونی در رشت

احتمالا تا به حال به گوش شما هم خورده که واحد شمالی یا جنوبی است؛ در یک تعریف ساده به واحدهای مسکونی که ورودی خانه از حیاط باشد و یا اصطلاحا حیاط در جلوی آپارتمان قرار گیرد، شمالی گفته می شود و به واحدهایی که ورودی ساختمان مستقیما به خود ساختمان راه داشته باشد و حیاط در پشت آن قرار گرفته باشد، جنوبی گفته می شود.
خانه های جنوبی هم از طرف گذر و هم از طرف حیاط نور می گیرند و بدین ترتیب نیازی به نور گیر فرعی ندارند، همین مسئله باعث شده که مساحت زیربنای مفید تر و نور مناسب تری داشته باشند. البته نور جنوب نور مستقیم و با حرارت است که در مناطق گرمسیر و کویری چندان مطلوب نخواهد بود. در مقابل خانه های شمالی به دلیل بسته بودن یک طرف، برای نورگیری درجهت پشت ساختمان نیاز به پاسیو یا حیاط خلوت است. پس اگر نور خانه برایتان اهمیت زیادی دارد و یا ساعت های زیادی از شبانه روز را در منزل می گذرانید، به سراغ خانه های جنوبی بروید به طور کلی در مورد جاگذاری فضاها باید به چند نکته دقت کرد؛
اول اینکه در طراحی اتاق خواب ها بهتر است به این نکته توجه گردد که نور شرق و یا جنوب بگیرند و در جهت شرقی منزل جاگذاری شوند و طراحی آشپزخانه در جهت مخالف یعنی غرب خانه باشد و نور غرب دریافت کند، بدین ترتیب گل و گیاهان خانگی که معمولا در آشپزخانه قرار می گیرند نور مستقیم غرب را دریافت می کنند. بهترین جای قرار گیری فضای نشیمن نیز در قسمت غربی خانه و نزدیک به آشپزخانه است


نور طبیعی در معماری ساختمان

هر چند که خورشید برای ایجاد نور طبیعی در معماری ساختمان مورد نیاز است اما از آنجا که این نور سرانجام به حرارت تبدیل می شود، باید میزان تابش مورد نیاز برای هر ساختمان با توجه به نوع ساختمان و شرایط اقلیمی آن تامین شود چون اهمیت تابش آفتاب به نوع اقلیم منطقه و فصول مختلف سال بستگی دارد. در شرایط سرد حداکثر انرژی خورشیدی مورد نیاز بوده و ساختمان باید در جهتی قرار گیرد که بیشترین تابش آفتاب را دریافت نماید.
برعکس وقتی هوا گرم است جهت ساختمان باید به نحوی باشد که شدت آفتاب در دیواره های آن به حداقل رسیده و نیز امکان نفوذ مستقیم اشعه خورشید به فضاهای داخل وجود نداشته باشد به همین دلیل نحوه نورپردازی بنا در اقلیم های مختلف مثل گرم و خشک و حاشیه کویر و اقلیم گرم و مرطوب و سردسیر با هم متفاوت است و هر کدام در این مناطق بر حسب اقلیم خاص خود نحوه ی نورگیری و نورپردازی خاصی را می طلبد.

طراحی فضای نشیمن

در این فضا علاوه بر دور هم جمع شدن اعضاخانواده، ممکن است پذیرایی از خویشاوندان و دوستان نیز در آن اتفاق بیفتد. با توجه به فعالیت های ذکر شده در می یابیم که یکی از موارد مهم در طرح نشیمن، آماده کردن شرایط لازم برای دور هم جمع شدن یک خانواده با بهترین کیفیت است. برای طرح کلی آن از فرم هایی مانند دایره، مربع، چندضلعی یا مستطیل با طول و عرض نزدیک به هم استفاده می شود.
ابعاد و اندازه این فضا با توجه به تعداد افراد خانواده و مبلمان مورد استفاده آنها تعیین می گردد.به طور معمول امروزه نشیمن دارای مبل راحتی، میز، لوازم صوتی تصویری، قفسه نگهداری اشیاء، قفسه کتاب خانه، میز یا قفسه ای برای نمایش عکسهای یادگاری می باشد. نحوه قرار دادن مبلمان باید طوری باشد که تأکید بر گردهم بودن اعضای خانواده داشته باشد و محل نشیمن افراد یا مکان مبل ها به سوی تلویزیون یا منظره ای جالب پیش بینی شود.


اصول طراحی اتاق نشیمن و روش های چیدمان مبلمان

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در اصول طراحی اتاق نشیمن، توجه به اصول چیدمان مبل در اتاق نشیمن است. چیدمان مبل در اتاق نشیمن مربعی، اتاق نشیمن مستطیلی و یا اتاق نشیمن دایره‌ای متفاوت می باشد. همچنین چیدمان اتاق نشیمن کوچک با بزرگ تفاوت دارد. نوع، تعداد و ترکیب مبلمان نیز یکی دیگر از مواردی است که در چیدمان آن بسیار حائز اهمیت می باشد.
اگر صاحب خانه هستید و هنوز مبلمان خود را نخریده اید، توصیه می کنیم که ابتدا به صورت ذهنی و با گذاشتن اشیاء جایگزین مثل برش های مقوا با ابعاد و اندازه های درست، چیدمان های مختلف مبلمان را بررسی کنید. زیرا در این صورت متوجه می شوید که با توجه به شکل هندسی فضا، محل قرار گرفتن پنجره ها و دیگر عناصر داخلی، به چه تعداد مبل تک نفره، دو نفره یا سه نفره برای رسیدن به بهترین چیدمان مبل خانه نیاز دارید


استفاده مناسب از فضا در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک
از اکسسوری‌های لوکس وخوش رنگ با ابعاد مناسب و مطابق با فضای موجود، در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک استفاده کنید. ترکیب رنگ‌های متضاد در چیدمان لوازم خانگی و دیوارها با سایر قسمت‌ها، می تواند توازنی زیبا و انرژی‌بخش را به وجود آورد. ابعاد وسایل خود را متناسب با اندازه اتاق و شکل آن تهیه کنید

استفاده مناسب از فضا در اتاق نشیمن| دفتر فنی مهندسی ساب

طریقه چیدمان و فضای بصری اتاق نشیمن کوچک
هر تغییر کوچکی می تواند تاثیر شگرفی در محیط و فضای دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن کوچک ایجاد کند. به طور مثال استفاده از لامپ بزرگ یا فرشی با نقش‌های زیبا و خوش رنگ باعث انتقال انرژی و ایجاد فضایی گرم در اتاق و خانه می‌شود. استفاده از وسایل و ابزاری که روی جذابیت بصری تاثیر دارند، می تواند طراحی اتاق نشیمن کوچک را به کلی تغییر دهد

چیدمان اتاق نشیمن| دفتر فنی مهندسی ساب

محل قرارگیری تلویزیون
تلویزیون یکی از اجزای مهم اتاق نشیمن است، که باید هم در زاویه مناسبی قرار داشته باشد تا همه بتوانند از هر گوشه ای اتاق و هر جایی که نشسته اند به آن دسترسی داشته باشند و به تماشای تلویزیون بپردازند و هم ظاهر زیبایی به نشیمن خانه بدهد، میتوانید تلویزیون را به دیوار وصل کنید یا از میزهایی که مخصوص تلویزیون هستند استفاده نمایید. این بستگی به میزان فضای اتاق شما دارد

تلویزیون در اتاق نشیمن| دفتر فنی مهندسی ساب

دفتر فنی مهندسی ساب
نور شمال در معماری ساختمان
فضاهایی که رو به شمال هستند (در نیمکره شمالی) نور مستقیم دریافت نمی کنند. نور پراکنده بدون سایه یا انعکاس ایجاد می شود که برای کار کردن و نقاشی کردن و تماشای تلویزیون در کارگاه های نقاشی و دفتر کار مناسب است. به منظور به دست آوردن حداکثر مقدار ممکن نور بدون هراس از نور مستقیم خورشید می توان از پنجره های بزرگ در جهت شمال استفاده کرد اما نور مستقیما در غذاخوری، نشیمن و .... می توند سلب آسایش نماید.
جذاب است اگر نور شمال را با نور در جهت های دیگر ترکیب کنیم. نور شمالی سرد و تمیز است اما نور جنوبی زردرنگ و مستقیم است. در فضاهای خانگی باید پارکینگ را در شمال نقشه قرار داد وراه پله ها یا هر محلی که زیاد به کار برده نمی شود. 

دفتر فنی مهندسی ساب
نور جنوب در معماری ساختمان
حرکت دورانی ظاهری خورشید نسبت به زمین ایجاد می شود به همین دلیل اگرچه خورشید همیشه از شرق طلوع می کند و در غرب غروب می کند برای کشورهای نیمکره شمال خورشید یک خط سیر جنوبی دارد و برای آنها که در نیمکره جنوبی هستند خط سیر شمال دارد.
به همین دلیل نور خورشید در نیمکره شمال در قسمت جنوب با انحراف بیشتر و شدت گرم کنندگی کمتر در زمستان است و برعکس آن در تابستان می باشد معمولا فرض می شود که نمای جنوبی بهترین جهت یابی برای فضاهای خانگی است یعنی برای محل اتاق نشیمن و فضاهای داخلی خانه از طرف دیگر به دلیل انعکاس های این نور روی شیشه ها و سطوح سیقلی مکان مورد نظر همیشه هم نور مناسبی برای کار کردن نیست در طول ماه های سرد سال شدت گرمی نور برای این اتاق های جنوبی کمتر از اتاق های رو به شمال است.

سفارش طراحی اتاق نشیمن در رشت

تیم فنی مهندسی ساب ،همواره در تلاش است تا با ارائه خاص ترین خدمات طراحی به خصوص در زمینه طراحی اتاق نشیمن، با بهترین قیمت باعث آسایش و راحتی شما مشتریان عزیز گردد.این شرکت با ارائه کلیه خدمات طراحی مانند طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی ساختمان و ... در رشت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.برای ارتباط با متخصصان و دریافت مشاوره رایگان بر بروی دکمه زیر کلیک نمایید.