advertise

جهت نور و تاثیر آن در معماری داخلی ساختمان در رشت

نورپردازی

زیبایی که به چشم می آید از پرتو نور و روشنایی است وگرنه در تاریکی، زیبایی مفهمومی ندارد. بازتاب نوری که از جسم به چشم ما می رسد باعث می شود که ما بتوانیم آن را ببینیم. در طراحی دکوراسیون داخلی، نور در کنار عناصر و مفاهیم دیگر از قبیل ساختار، نظم فضایی، مصالح، رنگ و... مطرح می شود و در طراحی به عنوان یک عنصر مجزا باید نقش خود را ایفا کند. یکی از مشخصه های نور طبیعی دگرگونی آن در ساعات مختلف روز است.
شرکت فنی مهندسی ساب در رشت ، با به کار بردن روش های نوین و با بهره مندی از متخصصین مجرب توانسته است اثار برجسته ای را در این زمینه طراحی نماید.شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت ها با متخصصان تماس بگیرید.


نور شرق در معماری ساختمان (صبحگاهی)

روشنایی صبح بهترین ابزار برای بیدار شدن از خواب است. خوردن صبحانه کامل بدون شتاب زدگی در کنار روشنایی روز آرامش و نیروی کافی به انسان می دهد. بنابراین باید محل قرار گرفتن اتاق خواب و آشپزخانه و نشیمن و اتاق غذاخوری خوب جهت یابی می شود تا بیشترین استفاده از نور صبحگاهی شود که اشعه های آن ضعیف و خنک تر است نور شرق در زمان معین از دور سایه اجسام را تولید می کند که می توان از این سایه برای تزیین فضا استفاده کرد، نور شرق در ابتدا برمی گردد و غبار تابیده می شود و با پراکنده شدن آن ها در فضا نور و گرما هم منتشر می شود.

نورپردازی مناسب طراحی داخلی در رشت | دفتر فنی مهندسی ساب

چه نوری برای چه کاربری یا چه فضایی در کدام منطقه جغرافیایی مناسب است؟

نور طبیعی در یک ساختمان ضروری است. اما بدیهی است که برای اقلیم‌های گرم و خشک نسبت به اقلیم‌های سرد استراتژی متفاوتی برای نورپردازی و نحوه نورگیری فضاها موردنیاز است


نورگیری از شمال

وری پراکنده و بدون انعکاس و سایه، مناسب برای فضاهای تماشای تلویزیون، اتاق کار و اتاق استراحت امکان استفاده از پنجره‌های بلند و عریض

نورگیری از جنوب

نوری مناسب برای فضاهای نشیمن، دارای انعکاس و سایه، امکان بازی با احجام و ایجاد مناظر زیبا در طراحی داخلی


نورگیری از شرق

نور شرق یا نور آرامش‌بخش صبحگاهی، مناسب برای اتاق‌خواب‌ها، صرف صبحانه و مطالعه

نورگیری از غرب

نور غرب،نور چندان مناسبی در کشور ما نیست بدین دلیل فضاهای در معرض این نور باید از نورهای عمودی خورشید هنگام غروب محافظت شوند


تاثیر نورگیر در دکوراسیون داخلی در رشت
فضای بازی که درون ساختمان‌ جهت دریافت نور و امکان تهویه هوا احداث می‌شود و در طراحی داخلی اهمیت بسزایی دارد.نورگیر ها باعث ایجاد روشنایی در فضاهای اصلی (پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب) و فضاهای فرعی (آشپزخانه) ساختمان می شوند.
قسمت های اصلی نورگیر در فضاهای داخلی ساختمان

نورگیر در فضاهای داخلی ساختمان ، معمولاً مختص به سه فضای اصلی پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه باید از نور طبیعی برخوردار باشند. فضاهای سرویس بهداشتی و حمام و همچنین اتاقک انباری داخل واحد لازم نیست نور طبیعی داشته باشند فواصل پنجره‌های نورگیر در طبقات با بیش از یک واحد آپارتمانی به شرح زیر می¬باشد:
الف) حداقل فاصله پنجره حداقل فاصله ای نورگیر فضای اصلی به فرعی و فضای فرعی به فرعی ۴ متر میاشد
ب) حداقل فاصله پنجره های نورگیر فضای اصلی به اصلی ۶ متر میباشد

تاثیر نورگیر در دکوراسیون داخلی در رشت | دفتر فنی مهندسی ساب

دفتر فنی مهندسی ساب، با ارائه کلیه خدمات در زمینه طراحی اعم از طراحی نما و محوطه، طراحی ساختمان و .. آماده ارائه خدمات به کلیه مشتریان عزیز می باشد. همچنین شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت ها با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.