advertise

طراحی داخلی فضای تجاری در رشت

اصول طراحی داخلی تجاری

امروزه در شهرهای بزرگ، تعداد فضاهای تجاری رو به رشد است و بدون شک، جلب مشتری؛ مهمترین دغدغه صاحبین آن ها به شمار می آید. دکوراسیون فضاهای تجاری باید به گونه ای طراحی شود که مشتریان در آن ها احساس خوب و راحتی داشته باشند. به مرور زمان، اصول معماری داخلی فضای تجاری نیز با دستخوش تغییر می شود، اگر طراحی داخلی مجتمع ها و فضاهای تجاری چند سال اخیر را مشاهده کنید، به خوبی این موضوع را درک خواهید کرد.
زمانی که از طراحی داخلی فضای تجاری و تغییرات آن صحبت می کنیم؛ همه فضاهایی که در طراحی داخلی اجرا می شوند مد نظر قرار می گیرند. اصول طراحی داخلی تجاری نیز مانند فضاهای دیگر، در مقایسه با گذشته با تغییرات بسیار وسیعی همراه بوده و به نوعی شکل علمی تر به خود گرفته اند. طراحان داخلی و کارشناسان این حوزه؛ به این نتیجه دست پیدا کرده اند که بهره مندی از یک دکوراسیون شیک که در آن تمامی اصول طراحی داخلی تجاری رعایت شده است؛ تا حد زیادی می تواند مشتریان را به بازدید و خرید از فروشگاه متقاعد کند. داشتن دیدگاه ویژه خاص به معماری داخلی فضای تجاری، فضایی پربارتر و غنی تر را خلق می کند؛ و در نتیجه، نتایج بهتری را هم به دنبال دارد. برای آشنایی با نکات مهم در طراحی داخلی فضاهای تجاری به ویژه طراحی پاساژ تجاری همراه با شرکت فنی مهندسی ساب باشید.
این مجموعه همچنین به عرضه انواع خدمات طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی نما و محوطه  میپردازد. شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت ها با متخصصان شرکت فنی مهندسی ساب تماس بگیرید.

نکات مهم در طراحی داخلی فضاهای تجاری در رشت

چیدمان در طراحی داخلی فضاهای تجاری

چیدمان در طراحی داخلی فضاهای تجاری از نکات مهم در طراحی داخلی فضاهای تجاری در گیلان به شمار می آید. در طراحی پاساژ تجاری؛ چیدمان جذاب و استاندارد که به خوبی می تواند فضای داخلی فروشگاه ها را به خوبی در معرض نمایش قرار دهد؛ به مراجعه کنندگان و مشتریان کمک می کند تا اجناس را بهتر و کامل تر مشاهده کنندو این امر در افزایش میزان فروش بسیار موثر است.
جالب است بدانید که بکار بردن خلاقیت و ابتکار در چیدمان آنچه در فروشگاهتان دارید؛ استقبال مشتریان را در پی دارد، در این شرایط مشتری می تواند به راحتی کالا مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را خریداری کند. به علاوه؛ بهره مندی از چیدمان اصولی در یک فضای تجاری، از کالاهای موجود در مغازه به خوبی محافظت کرده و هر محصول در جای مخصوص خود قرار می گیرد.

طراحی داخلی فضای تجاری | شرکت فنی مهندسی ساب

طراحی داخلی فضاهای تجاری | شرکت فنی مهندسی ساب

شناخت مناسب از مشتری ها در طراحی داخلی فضاهای تجاری

شناخت مناسب از مشتری ها در طراحی داخلی فضاهای تجاری بسیار نقش موثری را ایفا می کند. مهم است که در طراحی معماری داخلی فضای تجاری از مشتریان و مراجعه کنندگان شناخت خوبی داشته باشید؛ تا بتوانید از عناصر هماهنگ با سلیقه و خصوصیات شخصی آن ها کار خود استفاده کنید. برای این منظور، ابتدا مواردی مثل سن، سلیقه و جنسیت مشتریان مجموعه خود را به طور کلی بررسی کنید.
این اولین گام برای طراحی داخلی فضای تجاری در رشت به خصوص طراحی پاساژ تجاری در رشت می باشد که می تواند طراحی شما را جهت داده و روند آن را تسهیل بخشد. یکی از نکاتی که می تواند نتیجه موثر طراحی فضای داخلی یک مجتمع تجاری را چند برابر کند؛ پخش موزیک های لایت و بی کلامی است که می تواند از سکوت آزار دهنده فضا کم کرده و نظر مراجعه کنندگان را به خود جلب کند.


نورپردازی و رنگ در طراحی داخلی فضاهای تجاری

زمانی که بحث از نورپردازی و رنگ در یک فضا می باشد، به طور ناخودآگاه، ایده های خلاق و بسیاری به ذهن خطور می کند؛ هرچند که این موضوع در عین حال که می تواند بسیار کمک کننده باشد، سردرگمی را هم به همراه دارد. طراحی ترکیب رنگ و نورپردازی در فضاهای تجاری کاری دشوار و پیچیده است و اگر درست و اصولی انجام نشود، تاثیرات منفی در پی دارد. و بالعکس این موضوع زمانیکه رخ می دهد که به نورپردازی و ترکیب رنگ فضا اهمیت داده شود. در این رابطه باید براساس اصول و استاندارد ها و کاملا معمارانه عمل کنید تا نتیجه مثبت را مشاهده کنید.

معماری داخلی فضاهای تجاری | شرکت فنی مهندسی ساب

ویترین در طراحی داخلی فضاهای تجاری

معمولا زمانی به طراحی یک فضای تجاری پرداخته می شود، ویترین به عنوان مهم ترین بخش ها مد نظر قرار می گیرد. چرا که ویترین اولین تصویری است که مشتریان و مراجعه کنندگان با آن رو برو می شوند و مهم ترین عنصر در طراحی فضاهای تجاری در رشت است.
طراحی ویترین مشخص می کند که وضعیت و ماهیت فروشگاه چیست و تعیین می کند که محصولات و اجناس موجود در فروشگاه در چه سطحی قرار دارند. چرا که مشتریان بر مبنای اجناسی که در ویترین قرار دارند برای خرید اقدام می کنند. با توجه به این نکته؛ طراحی ویترین بهتر است هماهنگ و متناسب با سلیقه مخاطبین انجام شود. اگر مایلید یک ویترین شیک و خاص داشته باشید؛ طراحی و چیدمان مبتکرانه و منحصر به فرد را فراموش نکنید.

جهت حرکت در طراحی داخلی فضاهای تجاری

لازم است جهت حرکت در طراحی داخلی فضاهای تجاری منطقی باشد. زمانی که از منطقی بودن طراحی و معماری داخلی فضای تجاری صحبت می شود؛ تاکید بر این است که تمامی مراحل در این مسیر حرکت داشته و براساس دلیل و منطق باشد.
پژوهش ها انجام شده در این زمینه نشان می دهد که افراد زمانی که به یک محیط و به خصوص یک فضای تجاری وارد می شوند، نگاه آن ها در بدو ورود و به شکل ناخودآگاه به سمت راست کشیده می شود.
این نکته مهمی است که با تاکید بر آن می توانید بهترین نتیجه را از طراحی داخلی یک فضای تجاری کسب کنید. این نکته در رابطه با طراحی داخلی مغازه های یک پاساژ نیز صدق می کند.

هزینه طراحی داخلی تجاری در رشت

در رابطه با هزینه طراحی داخلی تجاری باید بیان کرد که عوامل متعددی در بر آورد هزینه های طراحی داخلی تجاری در گیلان موثر اند. این فاکتور های مهم عبارتند از:


ارائه خدمات

از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورهایی که در طراحی داخلی یک فضای تجاری اثر گذار است، ارائه خدمات است. این خدمات شامل کلیه مواردی اند که در راستای اجرای طرح مورد نظر، به صورت بهینه از آن ها استفاده می شود. میزان این خدمات، به صورت مستقیم در هزینه طراحی داخلی تجاری تاثیر دارد. برای مثال؛ اگر برای طراحی چنین فضایی به خدمات منحصر به فردی مثل کاغذ دیواری، رنگ آمیزی، پارکت، نورپردازی و موارد این چنینی استفاده شود؛ مسلما هزینه های طراحی نیز بالاتر خواهند رفت.

هزینه طراحی داخلی تجاری در رشت | شرکت فنی مهندسی ساب

نوع وسایل و لوازم

در همین راستا؛ لازم است تا به تاثیر فاکتور مهم دیگری هم اشاره کرد. نوع لوازم و وسایلی که در طراحی داخلی فضای تجاری قصد استفاده از آن ها را دارید؛ در هزینه کار موثر واقع می شوند. هرچه لوازم و مواد و میزان کیفیت آن ها بیشتر باشد؛ لازم است تا بودجه مورد نظر هم افزایش پیدا کند.
لوازم و ابزار مربوط به طراحی داخلی موجود در بازار، برندهای متعددی دارند که با توجه به مرغوبیت و کیفیت آن ها، قیمت ها نیز متفاوت است. برای مثال؛ هزینه های مربوط به کاغذی دیواری ایرانی و خارجی متفاوت است. و درکل اجناس ایرانی قیمتی پایین تر از اجناس خارجی و وارداتی دارند. پس زمانیکه تصمیم به برآورد هزینه های تقریبی طراحی داخلی فضای تجاری دارید؛ نوع و جنس لوازم مورد نظرتان را هم در نظر بگیرید تا بتوانید در راستای مدیریت هزینه های موجود، موفق عمل کنید.

طراحی داخلی مرکز تجاری | شرکت فنی مهندسی ساب

دستمزد طراح

در نظر داشته باشید که دستمزد طراح نیز از موارد مهمی است که در هزینه های مربوط به معماری داخلی فضای تجاری در گیلان و طراحی پاساژ تجاری تاثیر دارد. هرچه حجم کاری؛ میزان پیچیدگی ها، سختی و زمان کار بیشتر باشد، دستمزد طراح هم بالاتر است. در واقع حجم فعالیت طراح و میزان کاری او با در نظر گرفتن پیچیدگی ‌های خاص فضای تجاری مدنظر شما تعیین می شود.
در راستای هزینه طراحی داخلی فضای تجاری، شرکت فنی مهندسی ساب به عنوان بهترین و متخصص ترین شرکت طراحی ساختمان و اجرای معماری در رشت شناخته شده است که می تواند با بکارگیری از کارشناسان و طراحان حرفه ای؛ فضای تجاری مورد نظر را با مناسب ترین هزینه و با در نظر گرفتن بودجه در دسترس شما طراحی نماید.

دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری | شرکت فنی مهندسی ساب