advertise

طراحی و اجرای معماری سبک کلاسیک در رشت

معماری کلاسیک چیست؟

معماری سبک کلاسیک یکی از سبک های معماری است که در روم قدیم و یونان باستان پایه گذاری شده است. در طول قرن ها؛ معماران با الهام پذیری از این تمدن ها، ایده های سنتی آن ها را مورد استفاده قرار داده اند. به طور کلی؛ معماری کلاسیک، در برگیرنده همه ساخته هایی است که از سبک روم و یونان باستان نشات گرفته؛ و هم اکنون، در دوران معاصر، بسیاری از معماران به جهت احیای سبک کلاسیک برآمدند و در تلاش اند تا قدیمی ترین و واقعی ترین سبک معماری را زنده نگه دارند.
اصول طراحی کلاسیک داخلی، نقطه مقابل اصول طراحی مدرن قرار داد. با اینکه این روزها به روز و مدرن بودن برای همه افراد از اهمیت بالایی برخوردار است، اما این نوع طراحی یکی از جذاب ترین و در عین حال پر طرفدار ترین انواع طراحی های داخلی محسوب می شود. در واقع؛ طراحی داخلی مدرن و طراحی داخلی کلاسیک، هر یک طیف وسیعی از علایق و سلیقه ها را در بردارند.
اصولا اشخاص هنگام انتخاب طراحی داخلی منزل خود، از بین این دو مورد، گزینه ای که بیشتر با سلیقه آن ها سازگاری دارد را انتخاب می کنند. شما بر حسب علاقه می توانید برای دکوراسیون داخلی منزل خود از ترکیب این دو سبک استفاده کنید. برای دریافت مشاوره طراحی دکوراسیون داخلی در رشت نیز می توانید با شرکت فنی مهندسی ساب در تماس باشید.


معماری کلاسیک در رشت| شرکت فنی مهندسی ساب

معماری داخلی به سبک کلاسیک

داخلی از دیدگاه معماران و طراحان داخلی، معماری داخلی به سبک کلاسیک همیشه یک برگ برنده محسوب می شود. دلیل اصلی این است که این سبک هرگز از مد خارج نمی شود؛ و همیشه ظریف و لوکس به نظر رسیده و فضایی سلطنتی و اشرافی را در داخل منزل ایجاد می کند.
تقریبا همه افرادی که به کانون خانواده، سنت، گذشته، کلیشه و سنت اهمیت داده و به آن ها پایبند هستند؛ این سبک طراحی را برای فضای داخلی خانه خود می پسندند. سبک کلاسیک در معماری داخلی، بر اساس تعادل، تقارن و نظم است که به آرمان های امپراتوری روم و یونان مربوط می شود. به طور کلی؛ این سبک به دقت زیاد، تقارن، ظرافت و هماهنگی معروف است و تقارن ویژگی اصلی و کلیدی این سبک است.
تمامی این ویژگی ها از ابتدا تا انتها و از کوچکترین بخش ها تا پیچیده ترین جزئیات کار، به صورت درست، ظریف و کاملا دقیق پیش می رود. در ادامه بیشتر به ویژگی ها و اصول طراحی معماری داخلی کلاسیک در رشت پرداخته ایم.


ویژگی های سبک معماری کلاسیک در رشت

به طور کلی می توان ویژگی های سبک معماری کلاسیک در رشت را در فاکتورهای زیر خلاصه کرد:
۱. تعادل، تقارن و نظم از اصلی ترین ویژگی های این سبک به شمار می آیند.
۲. این سبک؛ در گذشته (یونان و روم باستان) به سبک تجمل گرایی و سلطنتی معروف است.
۳. استفاده از انواع پارچه های طبیعی و شیک
۴. استفاده از آینه یا شومینه در فضا به عنوان نقطه کانونی و گردآوری مبلمان دور آن ها
۵. بکارگیری متریال و رنگ های طبیعی در فضا
۶. استفاده از تزیینات زیاد در فضا در شکلی که با سبک مینیمال در تضاد کامل باشد.

ویژگی های سبک معماری کلاسیک| شرکت فنی مهندسی ساب

اصول طراحی داخلی کلاسیک| شرکت فنی مهندسی ساب

اصول طراحی داخلی کلاسیک

عنصر اصلی در این سبک، استفاده از نقطه کانونی در مرکز اتاق است، که اطراف آن با تعادل بصری شکل خواهد گرفت. برای مثال؛ یک شومینه که بالای آن با آینه تزیین شده است، به همراه میز و صندلی هماهنگ با فضا، در طرفین شومینه که به ایجاد تقارن و نقطه کانونی و مرکزی کمک می کند.
شومینه از موارد لاینفک و ضروری در فضاهای کلاسیک به شمار می آید و به عنوان نقطه مرکزی اتاق نشیمن شناخته می شود؛ که به طور کلیشه ای، حقیق و با نمایشی، سبب گرما بخشی به فضای داخلی، ایجاد احساس نزدیکی و جمع شدن افراد دور هم می شود.نمای شومینه معمولا با سنگ های طبیعی و جزئیات و قطعات فولادی دکور می شود.


ستون نیز از دیگر ویژگی های سبک معماری کلاسیک در طراحی داخلی است، که به دوره معماری رومی و یونانی مربوط می شود. بر این اساس؛ خطوط عمودی در فضای داخلی روی دیوار و پرده ها این ویژگی را نشان داده و بر آن تاکید و تکرار می کنند.
بکارگیری تزئینات و دکوراسیون سبک معماری کلاسیک، همراه با رعایت جزئیات معمارانه، به شناسایی یک فضا به عنوان سبک کلاسیک کمک بسیاری می کند. این سبک معماری داخلی؛ ستون های قدیمی و باستانی، فراوانی آینه، پردهای سرتاسری و نزدیک به هم، مجسمه ها و گلدان های برنزی را هم شامل می شود.

آشنایی با معماری کلاسیک در رشت | شرکت فنی مهندسی ساب

رنگ در معماری کلاسیک

پالت رنگی که در معماری سبک کلاسیک بکار می رود، اغلب از الهام گرفته از طبیعت است که سبب زیبایی و ایجاد فضایی آرامش بخش می شوند. رنگ های کرم، بژ، طلایی، خاکستری، هلویی، زیتونی، نقره ای و قرمز از رنگ هایی هستند که در معماری کلاسیک بکار می رود.
به طور کلی؛ این رنگ با شارپ بودن، هیجانات اضافی و تضاد بیش از اندازه در فضا منافات دارد. از این رو می توان از انواع مختلف رنگ ها با تنالیته های آبی، زرد، سبز، قهوه ای و همچنین رنگ های ملایم تر مثل صورتی، قرمز مایل به صورتی و خاکستری نیز استفاده کرد. همه رنگ ها باید متین، گرم، آرام و متین باشند و به ایجاد حس دنج، آرامش بخش و طلح طلب در فضای داخلی کمک کنند.
در خصوص استفاده از رنگ سفید در این سبک طراحی؛ نوع مات و تیره آن استفاده می شود و با ترکیب این رنگ با رنگ های گرم و ملایم مثل شیری، آن را از حالت خنثی بودن محض به سمت گرم تر بودن نزدیک می کنیم تا همچنین از یادآوری طراحی داخلی به سبک مینیمال و مدرن نیز فاصله گرفته شود.


دیوار ها در سبک کلاسیک | شرکت فنی مهندسی ساب

دیوار ها در سبک کلاسیک

با توجه به اصول طراحی داخلی کلاسیک در رشت، برای تزیین دیوار، معمولا از پانل های دیواری چوبی، پارچه های دیواری، کاغذ دیواری های کلاسیک با کیفیت بالا با بهره گیری از الگوی کلاسیک و همچنین اندود گچ استفاده می شود.
در این سبک، استفاده از تعداد محدود و مشخصی از مواد، رنگ ها و متریال اهمیت بسیار بالایی دارد. کاغذ دیواری های باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند؛ پارچه ها باید ابریشمی و پانل های چوبی هم باید از چوب های گرانبها ساخته شوند.


سقف و کف در معماری کلاسیک داخلی

برای طراحی سقف معمولا از تنالیته های سفید و سایه هایی از آن استفاده شده و باید کاملا نرم و صاف باشند؛ از رنگ هایی مثل شیری، فیلی و کرم و شبیه به آن ها. از المان ها و عصر های تقریبا اجباری و محبوب در دکوراسیون سقف در این سبک طراحی باید؛ کادربندی ها و تزئینات پر از جزئیات، همراه با حاشیه های آن، محل قرارگیری لوسترها، گرد کردن گوشه ها، میل پرده ها، پانل های مختلف و... باید به درستی دیده شده و به خوبی به آن ها پرداخته شود.
در این سبک معمولا به جای پرداخت گچ کاری، از دکورهای اندود با فوم استفاده می شود. کف در سبک معماری کلاسیک داخلی؛ معمولا با لمینت، پارکت و انواع و اقسام چوب پوشیده می شود. در این سبک، در سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز می توان از سنگ های طبیعی و انواع کاشی با تزیینات زیاد استفاده کرد.

طراحی کف در معماری کلاسیک داخلی در رشت | شرکت فنی مهندسی ساب

طراحی دکوراسیون داخلی در رشت

همان طور که مطالعه کرید، سبک معماری کلاسیک در خانه؛ بر خلاف سبک دکوراسیون مینیمال، فضایی شلوغ ، پرکار و با جزئیات بسیار است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به چنین طراحی های تجملاتی و به نوعی سلطنتی علاقه مند هستید؛ می توانید صفر تا صد طراحی و اجرای معماری داخلی منزل به سبک کلاسیک را به مجموعه معتبر و متخصص دفتر فنی مهندسی ساب در رشت و گیلان بسپارید. مجموعه ساب همواره بر آن است تا با ارائه بالاترین سطح خدمات با قیمتی رقابتی بتواند نظر مثبت مشتریان عزیز را در مسیر کاری خود داشته باشد.