advertise

سبک معاصر در دکوراسیون داخلی در رشت

دکوراسیون داخلی به سبک معاصر چیست؟

دکوراسیون داخلی به سبک معاصر چیست؟ کلمه معاصر در لغت به زمان حال اشاره دارد. سبک معاصر در دکوراسیون داخلی در رشت یکی از سبک های معماری داخلی است که این روزها برای طراحی داخل منزل بکار می رود و طرفداران خاص خود را دارد.
در این سبک از اشکال هندسی ساده و رنگ های خنثی استفاده می شود که جلوه ای زیبا و منحصر به فرد به خانه می بخشد. با اینکه ممکن است تصور کنید طراحی معاصر مینیمالیسیتی و سرد است؛ اما باید بدانید که این سبک، بدون اینکه فضایی بهم ریخته و تاریک ایجاد کند، از آرامش و راحتی زیادی برخوردار است.
در ادامه مطلب بیشتر به این سبک طراحی دکوراسیون داخلی پرداخته ایم. شما می توانید برای دریافت مشاوره طراحی دکوراسیون داخلی در رشت نیز با شرکت فنی مهندسی ساب در تماس باشید.

سبک معاصر در دکوراسیون داخلی در رشت| شرکت فنی مهندسی ساب

دکوراسیون داخلی به سبک معاصر| دفتر فنی مهندسی ساب

ویژگی های سبک معاصر در دکوراسیون داخلی

۱. دکوراسیون داخلی به سبک معاصر، از عناصر و ویژگی سبک های مدرن، آرت دکو و سنتی نیز بهره برده است و این یکی از ویژگی هایی است که سبک دکوراسیون معاصر را به یک سبک خاص و منحصر به فرد تبدیل کرده است.
۲. بروز بودن از دیگر ویژگی های این سبک معماری داخلی است. به روز بودن در واقع به این معناست که عناصر و ویژگی های آن ممکن است طی چند سال آینده تغییر کنند.
۳. به علاوه؛ در این سبک طراحی از رنگ های خنثی و خطوط مستقیم و منحنی استفاده می شود که در نتیجه فضایی ساده و در عین حال راحت را در خانه ایجاد می کند.


پالت رنگی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

سبک های مختلفی روی طراحی به سبک معاصر تاثیر می گذارند و رنگ های مینیمالیسم از رایج ترین رنگ هایی اند که در این سبک بکار می رود. این روزها خانه ها اغلب پوشیده از رنگ های ملایم اند تا علاوه بر ایجاد فضایی آرام، مبلمان را با پس زمینه ای نرم و ملایم در معرض دید قرار دهند.
به طور کلی؛ رنگ های خنثی، سیاه و سفید اصلی ترین رنگ هایی هستند که در دکوراسیون داخلی منزل سبک معاصر در رشت استفاده می شود. پالت رنگی این نوع طراحی شامل رنگ های تیره و روشن است. معمولا رنگ های تیره در پس زمینه استفاده شده و به نوعی نماد سبک معاصر به شمار می آیند.

سبک معاصر در دکوراسیون داخلی| دفتر فنی مهندسی ساب

دکوراسیون داخلی منزل سبک معاصر| دفتر فنی مهندسی ساب

نورپردازی در طراحی دکوراسیون به سبک معاصر

از دیگر پارامترهای مهم در دکوراسیون پذیرایی به سبک معاصر، نورپردازی است. فضاهایی که با سبک معاصر طراحی و دکوراسیون شده اند، معمولا نور طبیعی و زیادی دارند. استفاده از تعداد زیادی پنجره های بسیار بزرگ از مهم ترین المان های این سبک است.
بعد از نورهای طبیعی، تمرکز روی نور های متمرکز، تاکیدی، محیطی و... است. در این سبک می توانید هر نوری که دوست دارید را به فضا اضافه کنید؛ چرا که یک خانه با سبک معاصر، در واقع یک خانه با نور بسیار زیاد است.


تفاوت سبک مدرن و سبک معاصر در دکوراسیون

 داخلی اگر شما از طرفداران طراحی و دکوراسیون داخلی هستید، قطعا سبک مدرن و سبک معاصر در دکوراسیون داخلی بارها با گوشتان خورده است. ممکن است تصور کنید که این دو سبک مشابه یکدیگرند و گاها به جای هم بکار می روند؛ اما بهتر است بدانید که در کنار شباهت ها، تفاوت هایی هم دارند.
سبک معماری معاصر در واقع مربوط به چیزی است که در حال حاضر وجود دارد. این سبک پویا و داینامیک است و به طور دائم در حال تغییر است، در واقع محدود به یک مدل خاص نبوده و به هیچ سبک خاصی متصل نیست و به نوعی چند سبک از دوره های مختلف را در برگرفته است. اما در مقابل، سبک طراحی مدرن یک مدل طراحی ثابت را توصیف می کند و از دوران گذشته و دهه های ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۰ ایده می گیرد. این در حالی است که سبک معاصر از حال و آینده صحبت می کند.

سبک معاصر در دکوراسیون| دفتر فنی مهندسی ساب

دکوراسیون پذیرایی خانه به سبک معاصر| دفتر فنی مهندسی ساب

طراحی دکوراسیون به سبک معاصر در رشت از طراحی داخلی به سبک مینیمال و شعار "کمتر، بیشتر است" پیروی می کند. و در نهایت فضایی مرتب و منظم را ایجاد کرده که کمتر به جزئیات آن پرداخته شده است. متریال مورد استفاده در اجرا در تین دو سبک نیز با یکدیگر متفاوت است.
در سبک معاصر از متریال طبیعی مثل چوب و سنگ و ترکیب آن ها با مواد پیشرفته مثل بتن و فولاد استفاده شده است، اما در سبک مدرن با متریال الهام گرفته از طبیعت روبرو هستیم، بدون اینکه خدشه ای به سادگی فضا وارد شود. در رابطه با رنگ نیز، در سبک معاصر از رنگ های خاکستری، سفید، مشکی و برای تاکید از رنگ های نارنجی، نیلی و قرمز استفاده می شود، در عوض رنگ های استفاده شده در طراحی مدرن فیروزه ای، قهوه ای، سبز زیتونی و این چنین رنگ های هستند.


دکوراسیون داخلی منزل سبک معاصر

همانطور که مطالعه کردید، سبک معماری معاصر در منزل؛ بر خلاف دکوراسیون داخلی به کلاسیک، فضایی شلوغ ، ساده، ملایم و با جزئیات کم است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به چنین طراحی های آرام و دلنشین علاقه مند هستید؛ می توانید صفر تا صد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به سبک معاصر در رشت را به مجموعه معتبر و متخصص دفتر فنی مهندسی ساب در  بسپارید. مجموعه ساب همواره بر آن است تا با ارائه بالاترین سطح خدمات با قیمتی رقابتی بتواند نظر مثبت مشتریان عزیز را در مسیر کاری خود داشته باشد.