advertise

اصول طراحی آشپزخانه در رشت

طراحی آشپزخانه در رشت

جذاب ترین قسمت یک خانه برای خانم ها قطعا آشپزخانه است و اهمیت بسیار زیادی به آشپزخانه می دهند زیرا بیشتر وقت خود را درون آشپزخانه میگذارند . همانطور که از قدیم گفته می شد " آشپزخانه قلب منزل است " همین جمله نشان دهنده ی جایگاه و اهمیت آشپزخانه در یک خانه است.
پس بنابراین برای داشتن آشپزخانه ی مورد علاقه خود باید با استفاده از طرح ها و سبک های به روز دنیا و مشاوره با طراحان و کارشناسان مجرب می توانید یک طرح و سبک دلخواه را برای آشپزخانه منزل خود انتخاب کنید.معمولا در ایران آشپزخانه بیشتر به عنوان یک مکان برای پخت وپز شناخته می شود اما در دیگر کشور ها مردم برای صرف صبحانه و ناهار وشام در آشپزخانه به دور میز جمع می شوند و غذا می خورند و معمولا میز های ناهار خوری بزرگ و درون سالن برای استفاده ی مهمان هستند .
دفتر مهندسی ساب با به کارگیری نیروهای متخصص و با بهره گیری از جدیدترین متد های روز دنیا به ارائه انواع خدمات در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی نما و محوطه، نقشه برداری و ...  میپردازد.شما میتوانید برای دریافت مشاوره دکوراسیون و خرید برروی لینک زیر کلیک نمائید.

طراحی آشپزخانه در رشت | دفتر فنی مهندسی ساب

عناصر مهم در طراحی آشپزخانه در رشت | دفتر فنی مهندسی ساب

عناصر مهم در طراحی آشپزخانه در رشت

_عنصر های افقی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه _عنصر های عمودی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه
_طراحی کردن کف آشپزخانه _طراحی کردن سقف آشپزخانه _طراحی کردن دیوارهای آشپزخانه
_طراحی کردن صفحه کابینت آشپزخانه
_طراحی کردن رنگ ها درآشپزخانه
_اهمیت نور در طراحی کردن آشپزخانه
_اهمیت لوازم موجود مورد نیاز درون آشپزخانه
_اهمیت بافت کاشی و سرامیک مورد استفاده در آشپزخانه
_اهمیت اندازه ها و استانداردها در طراحی داخلی آشپزخانه


دکوراسیون آشپزخانه کوچک در رشت

امروزه این امر در ایران موجب شده که افرادی که دارای آشپزخانه های کوچک هستند با برداشتن دیوار بین آشپزخانه و پذیرایی و گذاشتن یک میز و چندتا صندلی فضایی که به وجود آوردند که در اصطلاح به آن اوپن می گویند . همین درک غیر صحیح باعث شد تا این طرح اپن برای آشپزخانه ها در فرهنگ ایران به عنوان یک فاجعه طراحی و یک تقلید نادرست شود که سال ها شاهد وجود این طرح در اکثریت و یا بهتر بگم در تمام خانه های ایرانی باشیم .
پس بهتر است قبل از هر تصمیم برای طراحی آشپزخانه مد نظر خود باید اصول کاربردی هر طرح و ایده را بدانیم . علاوه بر طراحی و جای دادن وسایل آشپزخانه شیوه ی دسترسی به وسایل بسیار حائز اهمیت است باید دقت داشت که مدل چیدمان وسایل آشپزخانه باید به گونه ای باید که به راحتی در دسترس و مورد استفاده باشند .

منابع انرژی در آشپزخانه

منابع انرژی بسیار زیاد درون آشپزخانه وجود دارند همانند سیم های برق و لوله های گاز که برای جلوگیری از حوادث خطرناک و جبران ناپذیر باید به شدت مراقب جایگاه وسایل درون آشپزخانه باشیم
قبل از زیبایی به ایمنی کار توجه کنیم و هر چیز را در جای مناسب خود قرار دهیم و مهمتر از هر چیز باید عایق سازی به درستی انجام شود و از مکان هایی عبور داده شود که هیچگونه تماسی با افراد نداشته باشد و مهمتر از آن نباید در نزدیکی اجاق گاز باشد .
یکی از مهمترین عوامل در طراحی آشپزخانه دستگاه تهویه هوا است برای عوض شدن هوای درون آشپزخانه که اغلب مردم برای اینکار از باز کردن پنجره آشپزخانه استفاده می کنند که این کار در شهر های بزرگ بسیار خطرناک است زیرا هوای آلوده را وارد فضای آۀشپزخانه می کنند .


طراحی آشپزخانه مدرن در رشت

برای تبدیل کردن محیط آشپزخانه به یک فضای خوشایند و بسیار دلچسب باید طراحی آشپزخانه علاوه بر زیبایی کاربردی هم باشد . طراحی آشپزخانه مدرن برای تمام آشپزخانه ها با فضای بزرگ و کوچک مناسب است نا گفته نماند که بسیار کاربردی نیز هست امروزه سبک های مدرن در طراحی داخلی ساختمان به سمت سبک های ظریف می رود . یکی از ایده های بسیار مهم در طراحی آشپزخانه مدرن کنترل قوی بین کف و دیوار و کابینت آشپزخانه است .
اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است با استفاده از طراحی مدرن آشپزخانه می توانید از کابینت هایی با ذخیره سازی بسیار بالا و عالی برخوردار شوید . برای ایجاد کردن یک طراحی مدرن در فضای آشپزخانه طرح و رنگ کابینت ها را باید به صورت مدرن انتخاب کنیم مطابقت داشتن سبک طراحی کابینت ها و سبک طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است زیرا کابینت ها فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال می کنند .

طراحی آشپزخانه مدرن در رشت | دفتر مهندسی ساب

کابینت های ام دی اف و های گلاس یا حتی فلزی برای طراحی آشپزخانه مدرن بسیار مناسب هستند فقط باید دقت داشت که رنگهای آن ها را ازمیان رنگ های خنثی انتخاب کند . معمولا در طراحی آشپزخانه مدرن از خطوط افقی بلند و پهن در کابینت ها استفاده میکنند در صورتی که برعکی در طراحی آشپزخانه کلاسیک از طرح ها و خطوط عمودی در کمد ها و کابینت ها استفاده می کنند باید به این نکته دقت کرد که در طراحی آشپزخانه مدرن به هیچ عنوان از دیزاین ها و تزئینات طرح دار نباید استفاده کرد .
به دلیل اینکه اغلب کارهای روزمره در خانه درون آشپزخانه انجام می شود نظیر نظافت و پخت و پز و ...طراحی نورپردازی فضای آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است. در طراحی آشپزخانه مدرن نورها به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند منظور از نور طبیعی که همان نور خورشید وارد شده از پنجره ها و در ها به آشپزخانه است اما آن دسته دیگر منظور انواع لامپ ها و لوستر ها را نور مصنوعی می نامند.
در نورپردازی طراحی آشپزخانه مدرن بهتر است که برای متفاوت تر نشان دادن فضای آشپزخانه از نور های مخفی استفاده کنیم و انتخابی بسیار ایده آل و مطلوب است برای آشپزخانه هایی که نور کمی دارند


طراحی آشپزخانه بزرگ در رشت | دفتر مهندسی ساب

طراحی آشپزخانه بزرگ در رشت

معمولا خانه های لوکس و بزرگ به دلیل فضای زیادی که دارند دارای آشپزخانه های بزرگ هستند به همین دلیل طراحی آشپزخانه های بزرگ به دلیل اینکه بیشتر در معرض دید هستند بسیار حائز اهمیت است.
در طراحی آشپزخانه های بزرگ معمولا نگرانی کمبود جا را نداریم و تمام وسایل را می توانیم با خیال راحت درون آشپزخانه جا بدیم . در طراحی آشپزخانه های بزرگ دقیقا برعکس آشپزخانه ها با فضای کم که باید برای بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه ازکابینت ها با رنگ های روشن استفاده کنند می توان از طراحی کابینت ها با رنگ های تیره استفاده کرد .
برای طراحی آشپزخانه های بزرگ برخلاف آشپزخانه های کوچک نباید اصلا نگران ستون های درون آشپزخانه بود به دلیل اینکه تنها با کمی خلاقیت و ایده میتوان از ستون درون طراحی استفاده کرد و یک طرح جالب داد . یکی از مهمترین مزایای اشپزخانه های بزرگ استفاه از میز ناهار خوری است که نقش بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه دارد


طراحی آشپزخانه جزیره ای در رشت

در مدل طراحی آشپزخانه جزیره ای در رشت از یک میز در وسط آشپزخانه استفاده میکنند که در اصطلاح به آن قلب آشپزخانه می گویند این میز می تواند به عنوان میز کار در آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد و قابلیت نگهداری خیلی از وسایل آشپزخانه را دارد و حتی در بیشتر مواقع به عنوان میز ناهار خوری نیز مورد استفاده قرار می گیرد .
امروزه در طراحی آشپزخانه ها طراحی آشپزخانه جزیره ای بسیار مورد توجه است و طرفداران بسیار زیادی دارد اما باید بسیار به فضای آشپزخانه ای که قرار است درون آن جزیره قرار بگیرد باشیم مثلا در آشپزخانه هایی که فضای بسیار زیادی دارند وجود میز جزیره نه تنها کاربردی نیست بلکه فضای آشپزخانه را گرفته وامکان دارد که دست و پا گیر نیز باشد و یا حتی در آشپزخانه های بسیار کوچک وجود جزیره می تواند کل فضای آشپزخانه را بگیرد ودر کار کردن در آشپزخانه اختلال ایجاد کند .
جزیره های امروزی بیشتر در طرح های دایره و منحنی خاص وبیضی طراحی می شوند که برای انتخاب رنگ آن می توان رنگی هماهنگ با رنگ کابینت ها در نظر گرفت . میز جزیره در طراحی آشپزخانه فضایی فوق العاده زیبا و لاکچری را می سازد با استفاده از میز جزیره میتوان مشکل کمبود فضای آشپزخانه را جبران کرد وعلاوه برآن جلوگیری کرد از مدل چیدمان وسایل به شکل ناهنجار .


هزینه طراحی آشپزخانه در رشت | دفتر فنی مهندسی ساب

هزینه طراحی آشپزخانه در رشت

 به طور کلی عوامل متعدد و زیادی هستند که بر هزینه ی طراحی آشپزخانه در رشت موثر هستند مانند : متراژ و مدل آشپزخانه و همچنین سبک طراحی و متریال های مورد استفاده و یا حتی میزان دقت و ظرافت در طراحی که شما به طور کل نمیتوانید قیمت مشخصی را در نظر بگیرید.
همچنین ابعاد و سایز در و پنجره ها و یا فاصله شیر های ورود و خروج آب میتواند نقش مهمی در هزینه ی طراحی آشپزخانه داشته باشد . قبل از سفارش طراحی آشپزخانه در رشت به شما توصیه میکنیم که حتما نمونه کار ها را مشاهده کنید و سپس برای ثبت سفارش با کارشناسان و طراحان مجرب ما در مجموعه فنی مهندسی ساب تماس بگیرید و به صورت آنلاین و یا حضوری مشاوره بگیرید.