advertise

طراحی اتاق لاندری در رشت

نکته های مهم طراحی لاندری روم در رشت| دفتر فنی مهندسی ساب

نکاتی مهم در طراحی اتاق لاندری

اتاق لاندری که با نام لاندری روم نیز شناخته می شود، از فضاهای پشتیبانی منازل مسکونی به حساب می آید. این فضا از بخش های عملکردی و حائز اهمیت در طراحی پلان می باشد. طراحی فضایی مستقل برای شست و شو برای خانه و ویلا بسیار مطلوب می باشد. موقعیت قرارگیری لاندری در پلان بسیار مهم می باشد، زیرا از فضاهای پر سر و صدای خانه به حساب می آید و ترجیحا دورتر از بخش تشریفاتی خانه طراحی می شود.
به این منظور اگر زیرزمین وجود داشته باشد، در این فضا تعبیه می شود، در غیر این صورت در مجاور پارکینگ یا قسمت خصوصی خانه قرار داده می شود در خانه های یک طبقه و کوچک تر، لاندری در کنار خواب والدین یا در محدوده ی فضاهای مکث بین آشپزخانه و پارکینگ قرار داده می شود. در خانه های دوبلکس این فضا می تواند در هال طبقه دوم یا در کنار اتاق های خواب قرار بگیرد.
شما میتوانید برای دریافت مشاوره دکوراسیون و خرید و دیگر زمینه های طراحی با متخصصان شرکت فنی مهندسی ساب در تماس باشید.


مشخص کردن محل ماشین لباسشویی و خشک کن:

ماشین لباسشویی و خشک کن عناصر اصلی در طراحی اتاق لاندری هستند که باید به مکان قرارگیری آن ها توجه ویژه ای کرد. هنگام نصب ماشین لباسشویی باید به تجهیزات آن مانند لوله ها و سیم ها دقت کرد.
باید محل ماشین لباسشویی و خشک کن ها طوری مشخص شوند تا دسترسی به قسمت پشت آن ها برای تعمیر راحت باشد که در صورت بروز مشکل نیاز نباشد تا کل اتاق به هم ریخته شود.
همچنین باید فضای جلوی درب ماشین لباسشویی را به اندازه کافی خالی در نظر بگیرید تا فضای کافی برای ایستادن و شستن لباس داشته باشید


در طراحی اتاق لاندری به دیوار‌ها توجه ویژه کنید

توجه به دیوارهای خالی و استفاده مفید از آن‌ها کمک شایانی به استفاده مفیدتر از فضا می‌کند. با نصب آویزهای دیواری بر روی دیوار‌های خالی، می‌توان جایی برای آویزان کردن حوله‌ها و لباس‌های بزرگ‌ از جمله پالتوها داشت. همچنین، با نصب شلف‌ها بر روی این دیوار‌ها، محلی برای قرار دادن وسایلی مانند صابون‌ها یا حتی لوازم تزئینی ایجاد کرد.
انتخاب رنگ طراحی اتاق لاندری

به دلیل فضای کوچک لاندری روم بهتر است از رنگ های روشن برای دیوارها، کمدها و لوازم استفاده شود تا فضا بزرگتر به نظر برسد


در لاندری روم چه لوازمی وجود دارد؟

در یک اتاق لباسشویی، علاوه بر ماشین لباسشویی، می‌توان در صورت نیاز یک ماشین خشک‌کن مجزا نیز قرار داد. اتو، میز اتو، جالباسی‌ها، بندرخت، مایعات و پودرهای مخصوص رخت‌شویی، قفسه‌هایی برای نگهداری آنها و سایر لباس‌ها و لوازم مورد نیاز، همچنین، سبدهایی برای قرار دادن لباس‌های کثیف و یا تفکیک لباس‌ها از نظر رنگ یا جنس از جمله لوازمی است که در لاندری روم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
همچنین، خرید و تعبیه یک سینک در رختشورخانه می‌تواند گزینه مناسبی برای شستشوی دستی برخی لباس‌ها باشد. مسلما بودجه و میزان هزینه اختصاص‌یافته به لاندری روم، برای خرید تجهیزات قابل سفارش آن نقش تاثیرگذاری بر نوع تجهیزات از نظر کیفیت و کمیت آن دارد.

محصولات مورد نیاز اتاق لاندری در گیلان | دفتر فنی مهندسی ساب

ابعاد مناسب لاندری روم چیست؟

ابعاد لاندری روم معمولا می‌بایست به اندازه‌ای باشد که فضای کافی برای تعبیه وسایلی مانند ماشین‌های لباسشویی و خشک‌کن را داشته باشد.
با بزرگ‌تر بودن فضای در دسترس برای طراحی اتاق لباسشویی، قرار دادن امکانات و تجهیزات بیشتر در آن ممکن خواهد بود

برای کاهش صدا در لاندری‌روم باید چه کرد؟

برای کم کردن صدای ماشین‌ لباسشویی یا خشک‌کن بهتر است یک درب عایق برای لاندری‌روم نصب کنید.
همچنین، ریگلاژ کردن ماشین لباسشویی و خشکشویی و به کار بردن صفحات ضد لرزش، تاثیر زیادی در به حداقل رساندن صدا دارد

محل قرار گرفتن لاندری‌روم

بهترین محل برای لاندری‌روم، اتاقی نزدیک به اتاق خواب است. زیرا اتاق خواب محل جمع‌آوری لباس‌های کثیف و قرار دادن لباس‌های تمیز است.
محل مناسب دیگر برای لاندری‌روم، فضایی نزدیک حمام است که محل تعویض لباس است.


نورپردازی لاندری‌روم باید چگونه باشد؟
نور مناسب در لاندری‌روم اهمیت زیادی دارد. زیرا برای وارسی لکه‌ها، میزان کثیفی لباس‌ها و لکه‌گیری و حتی خشک کردن لباس‌ها به نور و روشنایی کافی نیاز است.
بهترین گزینه برای تامین نور، تعبیه پنجره برای استفاده از نور طبیعی است. در صورت عدم امکان تعبیه پنجره، بهتر است برای تامین نور لاندری‌روم از چراغ‌های ال‌ای‌دی در زیر کابینت‌ها و یک لوستر و یا چراغ سقفی مناسب استفاده کنید تا در همه بخش‌ها نور کافی داشته باشید. می‌توان برای روشن‌تر شدن فضا از آینه و رنگ‌های روشن در لاندری‌روم استفاده کرد.

نورپردازی مناسب لاندری روم در رشت | دفتر فنی مهندسی ساب

کاربرد نصب سینک لاندری روم در رشت | دفتر فنی مهندسی ساب

نصب سینک در لاندری‌روم چه کاربردی دارد؟

نصب سینک ظرفشویی در لاندری‌روم واجب نیست، اما باعث می‌شود برای شستن دست‌ها، شستشوی دستی لباس‌ها و یا لکه‌‌گیری لباس، مجبور نباشید به اتاق دیگری بروید. در صورت فضای کافی یک وان هم برای شستشوی لوازم کثیف بزرگ مانند چکمه‌های گلی یا حمام کردن حیوانات خانگی، در لاندری‌روم قرار می‌دهند


کفپوش مناسب برای لاندری روم انتخاب کنید!

با توجه به اینکه برای شستشوی لباس در منزل و لاندری روم با آب سروکار خواهید داشت، می‌بایست در انتخاب کفپوش دقت بیشتری داشته باشید.
برای این کار، پیشنهاد می‌گردد هزینه بیشتری کنید و کفپوش‌های ضدآب و ضدرطوبت سفارش دهید. با خرید کفپوشی که استاندارد لازم برای این اتاق را داشته باشد، از تحمیل هزینه‌های تعمیر خرابی‌های ایجادشده در اثر رطوبت در آینده جلوگیری خواهد شد

کفپوش لاندری روم در رشت | دفتر فنی مهندسی ساب

سفارش طراحی و اجرای اتاق لاندری در رشت

تیم فنی مهندسی ساب ،همواره در تلاش است تا با ارائه خاص ترین خدمات طراحی به خصوص در زمینه طراحی اتاق لاندری، با بهترین قیمت باعث آسایش و راحتی شما مشتریان عزیز گردد.این شرکت با ارائه کلیه خدمات طراحی مانند طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی ساختمان و ... در رشت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.برای ارتباط با متخصصان و دریافت مشاوره رایگان بر بروی دکمه زیر کلیک نمایید.