advertise

طراحی و اجرای کابینت در رشت

دفتر فنی مهندسی ساب متخصص طراحی و اجرای کابینت در رشت

با توجه به اهمیت کابینت در زیبایی دکوراسیون داخلی، خانه و آشپزخانه برآن شدیم تا یک مقاله کامل در رابطه با تمامی فاکتور های حائز اهمیت طراحی کابینت بپردازیم. دفتر فنی مهندسی ساب همواره با دید ارتقاء سطح کیفی جامعه فنی مهندسی به خصوص در استان گیلان و شهر رشت، اقدام به انتشار مقالات تخصصی در رابطه با فعالیت های خود نموده است. برای سفارش خدمات کابینت و سایر موارد می توانید با مراجعه به لینک طراحی دکوراسیون داخلی از نحوه انجام فعالیت های مختلف این مجموعه مطلع شوید. در ادامه تمامی فاکتور های حائز اهمیت در طراحی کابینت لیست شده است و برای هرکدام توضیحات تکمیلی ارائه داده ایم پس با این مقاله از دفتر فنی مهندسی ساب همراه باشید.

ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه چقدر است؟
عناصر مهم در طراحی کابینت سال ۲۰۲۱
ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه دیواری
ابعاد استاندارد کابینت پایه آشپزخانه
اصول طراحی کابینت اشپزخانه
اصول‌طراحی‌کابینت‌و‌انتخاب‌دستگیره‌کابینت آشپزخانه
انتخاب رنگ یکی از اصول طراحی کابینت آشپزخانه است
اندازه های استاندارد برای کابینت های بلند
دیزاین دیوار بین کابینتی


ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه چقدر است؟

منظور از ابعاد کابینت، اندازه های طول، عرض ، ارتفاع و عمق کابینت است. فاصله بین کابینت زمینی و دیواری، استانداردهای نصب کابینت آشپزخانه و هود، تناسب بین کابینت پایه سینک ظرفشویی و …. همگی دارای استانداردهای دقیقی هستند.
برخی از این اندازه ها جنبه کاربری دارند ولی از لحاظ ایمنی نیزتوجه به استانداردهای اندازه گیری الزامی است. برای مثال فاصله بین هود آشپزخانه و اجاق گار نباید از حد مشخصی کمتر یا بیشتر باشد. استاندارد کابینت بالایی و زمینی نیز در حدود ۴۵ تا ۵۰ سانتی متر در نظر گرفته می شود. اگر ارتفاع نصب کابینت بالایی خیلی نزدیک به کابینت زمینی باشد، موقع کار کردن دچار مشکل می شوید. با بالاتر بردن کابینت های بالایی، فضا بازتر می شود اما موقع برداشتن لوازم داخل کابینت بالایی مشکلات زیادی خواهید داشت.

عناصر مهم در طراحی کابینت سال ۲۰۲۱

حضور افراد قد بلند

وجود شیر آب بلند یا سینک بزرگ

دیزاین دیوار بین کابینتی

• کابینت های تیره رنگ

وجود بین کابینتی آینه ای

کابینت به رنگ تند

آشپرخانه بسته

استفاده از هود مخفی

آویزان کردن وسایل بین کابینت ها

کابینت بالای جزیره

طرح کابینت سال 2021 | دفتر فنی مهندسی ساب

ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه دیواری

کابینت های دیواری توسط پیچ و رولپلاک به دیوار نصب می شود. اتصال بدنه ها به یکدیگر نیز در پاره ای از اوقات انجام می شود. با همه اینها نگهداری لوازم خیلی سنگین در این فضا توصیه نمی شود. معمولا برای زیبایی و جلوه بیشتر از ویترین و درب های شیشه ای برای کابینت دیواری استفاده می شود. طراحی کابینت دیواری فضای آشپزخانه را شیک تر نشان میدهد.
عمق این کابینت ها بین ۳۰ تا ۵۸ سانتیمتر می تواند تغییر داشته باشد. عرض استاندارد کابینت دیواری یک یا دو درب ۷۲ سانتیمتر است. البته با توجه به اندازه و ابعاد آشپزخانه می توان کابینت های کم عرض( بین ۳۰ تا ۳۶ سانتیمتر) و یا کابینت هایی با عرض ۸۸ سانتیمتر را نیز طراحی کرد. این اندازه ها در حالت معمول استفاده نمی شوند.


طراحی کابینت آشپزخانه در رشت | دفتر فنی مهندسی ساب
اجرای کابینت آشپزخانه در رشت | دفتر فنی مهندسی ساب
خرید کابینت آشپزخانه دیواری در رشت | دفتر فنی مهندسی ساب

ابعاد استاندارد کابینت پایه آشپزخانه

کابینت پایه در روی زمین قرار دارد و به صورت یک درب، دو درب و یا بیشتر است. با توجه به نوع کاربری می توان ترکیبی از درب و کشو را در طراحی کابینت های پایه استفاده کرد. عمق استاندارد کابینت های زمینی ۵۸ سانتی متر است که با احتساب کانتر به ۶۳ سانتیمتر می رسد. ارتفاع استاندارد در این کابینت ها حدود ۸۳ سانتیمتر است که با در نظر گرفتن کانتر ۵ سانتیمتر دیگر نیز به ارتفاع افزوده خواهد شد. (۸۳+۵=۸۸) پایه هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع در کابینت زمینی نصب می شود.
حداقل ۳ سانتیمتر برای بلندی کابینت از سطح زمین مناسب است. ارتفاع درب ها ۸۰ سانتیمتر و کشوها ۱۴ سانتی متر ارتفاع دارند. در مورد عرض انعطاف بیشتری وجود دارد در واقع امکان طراحی کابینت آشپزخانه در عرض ۳۰، ۴۴، ۵۸، ۷۲، ۸۰، ۸۸ و۱۱۶ سانتیمتر با توجه به ابعاد و فضای مورد نظر وجود دارد.

اصول طراحی کابینت اشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه در یک بخش اصلی در اصول طراحی کابینت خلاصه می شود. طراحی کابینت آشپزخانه مدرن یک سری اصول و قوانین دارد که اگر به صورت کامل و درست اجرا شود نتیجه کار یک آشپزخانه فوق العاده شیک و زیبا خواهد شد. این قوانین بسیار ساده هستند و برای فهم آنها لازم نیست چیزی را فرا بگیرید.
در این مطلب می خواهم ویژگی های اصلی آشپزخانه های مدرن را برشمارم که در تمام جهان ثابت و پذیرفته شده هستند. در حقیقت فقط با پیروی و تقلید از این ویژگی ها شما هم می توانید ظاهر شیک آشپزخانه های مدرن را در خانه خود به ارمغان آورید. همانطور که می دانید آشپزخانه های مدرن جوابی هستند در راستای شلوغی زندگی شهری که در آن بهتر است برای راحت زندگی کردن، از تجملات گذشت و سادگی در پیش گرفت.


اصول طراحی کابینت و انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه

در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن، دستگیره ها هستند، این موضوع از چشم عده بسیار زیادی مخفی می ماند در صورتی که هیچ چیز مانند دستگیره های کابینت نمی تواند بر سبک طراحی یک آشپزخانه تاکید کند. دستگیره های مدرن ساده و خطوط مستقیم و صاف هستند و طول زیاد و عرض کمی دارند.
به توصیه طراحان مدرن، هر چه طول دستگیره های کابینت بیشتر و بلندتر باشد، ظاهر آن مدرن تر خواهد بود. بنابراین سعی کنید برای کامل شدن ظاهر کابینت های مدرن خود از دستگیره های کشیده و براق فلزی استفاده کنید.


انتخاب رنگ یکی از اصول طراحی کابینت آشپزخانه است

رنگ در کابینت های مدرن تا حد زیادی سلیقه ای است اما بیشتر از رنگ های سرد در آشپزخانه های مدرن استفاده می شود. رنگ هایی مانند خاکستری، سفید و سایه های روشن از سبز، آبی و بنفش در دسته رنگ های سرد قرار می گیرند. شدت کم این رنگ ها باعث می شود اثری لطیف و آرامش بخش در فضا ایجاد کنند.
در کابینت های مدرن می توانید به میزان کمی از ترکیب رنگ ها نیز استفاده کنید مثلا ترکیب سفید و سبز خیلی خوب در آشپزخانه مدرن جواب می دهد. اگر هم خیلی از سرد بودن محیط خوشتان نمی آید اضافه کردن رنگ چوب یا همان قهوه ای روشن تا حد زیادی فضا را متعادل خواهد کرد.

اصول طراحی کابینت آشپزخانه در رشت | دفتر فنی مهندسی ساب

اندازه های استاندارد برای کابینت های بلند

در موارد خاص و وقتی ارتفاع سقف بیشتر باشد یا بخواهید ارتفاع کابینت ها را تا سقف ادامه دهید از کابینت های بلند استفاده کنید. طراحی و ساخت این کابینت ها سفارشی است و در مواقع عادی این اندازه ها کار نمی شود. اگر سقف خانه استاندارد باشد می توانید کابینت دیواری را تا سقف ادامه دهید و فضای خالی بین کابینت و سقف حذف می شود. در این صورت ارتفاع کابینت بین ۲۰۵ تا ۲۳۵ سانتیمتر افزایش خواهد داشت. عمق مناسب نیز ۳۰ سانتیمتر در نظر گرفته می شود ولی حداکثر امکان افزودن عمق تا ۵۸ سانتیمتر نیز وجود دارد. بیشتر از این عمق کابینت ها عملا کارایی ندارند و استفاده از آن دشوار خواهد شد.

دیزاین دیوار بین کابینتی

برای طراحی و دیزاین بین کابینتی عوامل مهمی حائز اهمیت هستند که در ادامه به بررسی تمامی این موارد خواهیم پرداخت.فرم و عملکرد هر دو برای آشپزخانه مهم هستند. پس اگر شما زمان زیادی را در این فضا صرف می کنید، زیبایی آن کار کردن را برایتان لذت بخش تر می کند. دیوار بین کابینتی یکی از مهم ترین نقاط آشپزخانه برای طراحی به حساب می آید و بالا بردن کابینت ها این امکان را به شما می دهد که مساحت بیش تری را برای نمایش یک متریال جذاب داشته باشید. فرقی نمی کند که متریال مورد نظر شما کاشی، سنگ یا آجر است، مهم این است که با بالاتر رفتن کابینت ها این قسمت از آشپزخانه به یک نقطه کانونی زیبا تبدیل می شود.

سفارش طراحی و اجرای کابینت در رشت

لوگو دفتر فنی مهندسی ساب | دفتر فنی مهندسی ساب

با توجه به توضیحات ارائه شده، می توان نتیجه گرفت طراحی و اجرای کابینت یه فعالیت کاملا تخصصی می باشد؛ و از همین بابت عقد قرارداد با یک مجموعه ای خوش نام که به صورت تخصصی در این عرصه فعالیت دارد، می تواند به زیبایی مکان شما کمک شایانی نماید. دفتر فنی مهندسی ساب با سال ها تجربه و به کمک جمعی از مهندسین مجرب و خوش سلیقه معماری، آماده ارائه با کیفیت ترین خدمات با مناسب ترین قیمت ها به هم استانی های عزیز گیلانی و بخصوص شهر رشت می باشد. برای ارتباط با کارشناسان این مجموعه و بهره گیری از تجربیات ایشان قبل از سفارش خدمات مورد نظر و دریافت مشاوره رایگان، می توانید از لینک زیر استفاده نمائید.